Het CBF is de toezichthouder op goeddoen. We geven de Erkenning uit aan goede doelen die aan strenge kwaliteitseisen voldoen en we houden actief toezicht op hen. Daarnaast delen we openbare data over Erkende Goede Doelen en zijn we een vraagbaak voor iedereen die iets over goede doelen wil weten. We dragen bij aan ontwikkeling van de sector door onze inzichten en expertise te delen. De afdeling Communicatie en Marketing is verantwoordelijk voor de interne- en externe communicatie van het CBF en het verstevigen van de positionering. Per direct zoeken wij een:
Corporate communicatieprofessional (24 uur)
Wie ben jij?
Ben jij een zelfstandige, invoelende, politiek-geïnteresseerde communicatieprofessional die snel weet te schakelen en die als een vis in het water is met complexe, ad hoc en structurele communicatieve uitdagingen? Dan zijn we op zoek naar jou!
Je bent omgevingssensitief waardoor je makkelijk kan inspelen op de dynamiek die zo kenmerkend is voor onze goededoelensector.
Wat ga je doen?
In je corporate communicatierol ben je verantwoordelijk voor het bouwen aan de bekendheid en reputatie van het CBF. Je pakt thema’s op die het CBF neerzetten als een ontwikkelgerichte toezichthouder. Je schrijft visiestukken en maakt een stakeholderinventarisatie om te bepalen met wie en wanneer we contact hebben. Dit werk je uit in een communicatieplan waarbij je ook de uitvoering voor je rekening neemt. Naast denken dus ook doen. We willen graag jouw ideeën horen. Een proactieve houding in deze rol is belangrijk. Je buigt je over vragen zoals: “Wat speelt er bij Erkende Goede Doelen en hoe kan het CBF bijdragen aan een gunstig klimaat voor goeddoen?”. Vragen waar jij samen met onze afdeling Informatie en kennis antwoord op kan geven . Er ligt een schat aan data die wacht om omgezet te worden in relevante content. We zijn een klein team, dus je kan zelf voor een groot deel je functie invullen.
Wat breng je mee?
Je brengt een hbo- of wo-opleiding mee en je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een corporate communicatiefunctie. Je hebt interesse in de wereld van goeddoen en een passie voor schrijven. Je schrijft diverse soorten teksten: van visiestuk tot artikel en van persbericht tot advertentietekst. Je verstaat je vak. Communicatiestrategieën, stakeholdersanalyses, kernboodschappen, onlinecommunicatie, issuemanagement en positionering zijn vakonderdelen die je beheerst. Je kan de wereld van buiten naar binnen brengen en in dit speelveld de juiste issues oppakken om proactief mee naar buiten te treden. Je bent goed geïnformeerd over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen naast andere omgevingsfactoren. Deze input benut je in je werk
Wie zijn wij?
Het CBF, Toezichthouder op goeddoen, is de ontwikkelgerichte toezichthouder op ideële organisaties. We zijn er voor zowel het publiek, als voor gemeenten en goede doelen. Onze kantoorruimte is kleurrijk en open, de lijntjes zijn kort en de sfeer is ongedwongen. We leren graag met en van elkaar en daarom waarderen we onderlinge verschillen. Ongeacht waarin je gelooft, waar je geboren bent of van wie je houdt, je bent welkom zoals je bent.
Lijkt je dat wat?
Wil jij het verschil maken en werken aan een wereld waar goeddoen een belangrijke plaats heeft en indirect werken voor ruim 680 Erkende Goede Doelen? Stuur je sollicitatie vóór 1 september 2023 naar Diana Dekker, via vacature@cbf.nl. Het salaris voor deze functie bedraagt minimaal € 2.798 en maximaal € 4.389 bruto per maand op basis van een voltijds dienstverband van 36 uur per week. Meer weten? Bel met Diana Dekker, manager Communicatie CBF, bereikbaar op 06-20422059.
CBF
Anthony Fokkerweg 1 1059 CM Amsterdam
vacature@cbf.nl
020 – 417 00 03
www.cbf.nl
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Kom jij ons team versterken?