Op vrijdag 27 november vindt het online Impact Event 2020 van 10-13 uur plaats. Het programma staat volledig in het teken van kennisdeling en inspiratie op het gebied van impact. Het Impact Event is onderdeel van de Impact Challenge. Met de Impact Challenge dagen we elkaar uit en inspireren we elkaar om onze impact te vergroten en beter zichtbaar te maken.
Programma
Het is een gevarieerd programma dat gehost wordt door Juliette Grimbergen. Na een welkomstwoord trapt cabaretier Johan Goossens af met zijn visie op impact. Daarna vinden er diverse sessies plaats. Deelnemers kunnen twee sessies van 30 minuten volgen. DJ Fant de Kanter verzorgt een muzikaal intermezzo.
1. Workshop: Praktijk van de Impactwijzer
Nina Koopman van Sinzer neemt ons mee in de wereld van de Impactwijzer. De Impactwijzer helpt organisaties om gericht te werken aan hun impact en om, op basis van inzicht in hun impact, helder te kunnen communiceren over de resultaten die ze bereiken. Vervolgens laten Maarten Mulder, senior consultant bij HVFC, en Marike van Seeters, directeur van Stichting Homeplan, zien hoe zij elementen van de Impactwijzer hebben toegepast om een nieuw strategisch plan voor Stichting Homeplan te ontwikkelen.
2. Koffiecorner: Met je mede impactcollega’s ideeën uitwisselen
Pak een kop koffie en ga in kleine groepjes met elkaar in gesprek over onderwerpen als: wat betekent impact voor jou en welke rol heeft impact binnen jouw organisatie?
3. Talkshow: De waarde van impact
Onder leiding van Juliette Grimbergen gaan Marleen Janssen Groesbeek, Lector Sustainable Finance and Accounting aan de Avans Hogeschool en Tjeerd Krumpelman, Global head of advisory, reporting & engagement bij ABN AMRO, met elkaar in gesprek over de mate en wijze waarop impact gemeten en gerapporteerd kan worden. Hoe druk je waarde uit voor jouw organisatie?
4. Lagerhuis: Debat onder leiding van theoloog en communicatiespecialist Jan Willem Wits
Impactmakers, impactverkopers, impactstrategen, impactadviseurs en manusjes-van-impact debatteren met elkaar. Tot welke groep je ook behoort (of none of the above) Jan Willem Wits zet je voor het blok om stelling te nemen: eens of oneens? Door wie laat jij je overtuigen? Een aantal prikkelende impactstellingen zetten je gegarandeerd verder aan het denken.
5. Kampvuurgesprek: Corporate antropoloog Walter Faaij over impact en bedrijfscultuur*
Hoe bouw je aan impact-DNA in je organisatie? En hoe verander je cultuur? Walter Faaij helpt je met de blik van de antropoloog naar je eigen organisatie te kijken en nieuwe inzichten op te doen over hoe je cultuur beïnvloedt en welke krachten en rollen daarin spelen. Idealiter ga je de sessie uit met een idee van wat je zelf gaat doen om te bouwen aan het impact-DNA van jullie medewerkers. Deze sessie is vooral interessant voor organisaties met meer dan 10 medewerkers.
*Het kampvuur-gesprek duurt langer. Als je deze sessie bijwoont, volg je maar een sessie.
Uitreiking Impact Challenge Award
Tijdens het evenement zal ook de Impact Challenge Award worden uitgereikt. De vijf finalisten van de Impact Challenge Award zullen tijdens het event hun cases pitchen voor de jury en online deelnemers. Samen met een vakjury kiezen de deelnemers tijdens het event de winnaar van de Impact Challenge Award 2020. De winnaar van de Impact Challenge Award krijgt de beschikking over een Persoonlijk Impact Team met experts van ABN AMRO. De vijf finalisten zijn Amref Flying Doctors, De Hartstichting, De Leprastichting, The Hunger Project en Trees for All.
Praktische informatie
Datum: vrijdag 27 november 2020.
Locatie: Livestream vanuit het Bimhuis, Amsterdam. Dit is online te volgen. Deelnemers ontvangen in de week voor het evenement een bevestiging per mail met daarin een link om deel te nemen aan het evenement.
Tijd: start 10.00 uur (inloop vanaf 9.50 uur) tot 13.00 uur.
Voor wie: directeuren en medewerkers betrokken bij impact.
Alle Erkende Goede Doelen hebben per mail een officiële uitnodiging voor het Impact Event ontvangen. Meer informatie is te vinden op de website van de Impact Challenge.
De Impact Challenge is een sectorbreed initiatief van Erkende Goede Doelen, de brancheorganisaties Goede Doelen Nederland en Partos en Toezichthouder CBF. Impact Centre Erasmus, PwC en ABN AMRO zijn partner van de Impact Challenge.